ترامپ: در دادگاه حاضر می‌شوم که نشان دهم این یک «محاکمه تقلبی» است

ترامپ و تیم حقوقی او بارها دادستانی و دستگاه قضایی آمریکا را متهم کرده‌اند که با اهداف سیاسی و به‌منظور ضربه زدن به او در کارزارهای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ علیه او «پرونده‌سازی» کرده‌اند

دومین جلسه رسیدگی به پرونده مدنی دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوری سابق آمریکا، روز سه‌شنبه با حضور دو فرزند و تیم حقوقی او در نیویورک برگزار شد. ترامپ بار دیگر خود را بی‌گناه معرفی کرد و گفت دادستان کل نیویورک یک کلاهبردار است.

ترامپ در روز دوم دادگاه هم بار دیگر محاکمه خود را بی‌اساس خواند گفت: «این یک محاکمه تقلبی است و دادستان کل کلاهبردار است و ما باید او را افشا کنیم.»

ترامپ در پاسخ به پرسش خبرنگار ای‌بی‌سی‌نیوز که چرا باوجود این که هیچ نیاز یا ضرورتی به حضور در دادگاه ندارد، شخصا در جلسه‌های دادگاه شرکت می‌کند گفت: «چرا که این محاکمه، یک دادگاه تقلبی است. این یک محاکمه تقلبی است.»

ترامپ در جلسه روز دوشنبه نیز تمامی مواردی که در پرونده حقوقی علیه او مطرح شده است را رد کرد و در برابر، قاضی پرونده را «حقه‌باز» توصیف کرد و گفت لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک «نژادپرست» است.

آرتور انگورون، قاضی دیوان عالی منهتن، ریاست دادگاهی را بر عهده دارد که در آن رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده، شرکت تجاری و دو پسر او به حساب‌سازی و اظهارات نادرست درباره درآمد و ثروت واقعی متهم شده‌اند. در این پرونده حقوقی، آن‌ها به «کلاهبرداری مدنی»، به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار، متهم شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ در بیرون از دادگاه گفت او آن کسی است که از او کلاهبرداری شده است. ترامپ رئیس دادگاه را متهم کرد که دارایی‌های او را کم‌ارزش برآورد کرده است و اعتبار نام تجاری ترامپ را حساب نمی‌کند.

در این پرونده حقوقی، هیئت منصفه حضور ندارد و قاضی پرونده به‌تنهایی درباره اتهام‌های دادستان کل نیویورک علیه ترامپ، شرکت حقوقی و دو پسرش تصمیم‌‌گیری می‌کند.

ترامپ و تیم حقوقی او بارها دادستانی و دستگاه قضایی آمریکا را متهم کرده‌اند که با اهداف سیاسی و به‌منظور ضربه زدن به او در کارزارهای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ علیه او «پرونده‌سازی» کرده‌اند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که طرح پرونده‌های مختلف حقوقی و کیفری علیه دونالد ترامپ، نتوانسته تاثیری در جایگاه او به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ بگذارد و او همچنان با فاصله زیادی نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان به‌شمار می‌رود.

بیشتر از جهان